LW139 灰星體88號-蜘蛛花_110x80cm_複合媒材_2023這是場邪惡的派對 關於暗影由光而生的正義 酷裝又自然的擁抱互相堆疊 是幻想所開出來的生物體 主角是你,帥氣的午夜車手 讓人神魂顛倒的搖滾態度 自以為是黑白的色彩 繼續追尋光的方向。 | LW138 灰星體9號 -黑墨魚_110x80cm_複合媒材_2023這個空間密集太過瘋狂 過度的牽掛胡亂糾纏成一團 窒息的珊瑚觸手蠢蠢欲動 䌓殖迷離交錯的生物體 純種的態度那很酷 我們自以為是黑白的色彩 繼續纏綿愚蠢的浪漫。 |
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LW137 蘋菓假期_70x70cm_複合媒材_2022在火熱的夜晚 風吹得如此一般輕快 奇幻的氣氛環繞著我 所有的熱情都燃燒奇蹟 美好的夢想似乎慢慢成型 我著迷的擁抱一切 瘋狂享受這場假期的神秘節奏。 | LW136 未來宇宙_80x80cm_複合媒材_2022我們為搖滾的星空瘋狂 就像水母般左搖右晃 變幻的美麗 甜美的夢境 奇幻的奇蹟 爆炸式的浪漫無限綻放 我超愛的那樣。 |
LW135 微笑星球_80x80cm_複合媒材_2022我是顆詭異的不定時櫻桃炸彈 永恆的火焰直直落下 炸開夢境般的草花叢林 迸出神奇似的微笑驚奇 甜蜜寶貝,快樂轟炸 失控的煙火花璀璨爆發。 未來是如此明亮超乎想像。 | LW134 花心菓_55x40cm_複合媒材_2022當我進入夢境 愛會在明天清晨醒來與我一同歡樂 無限擴大每天都是好的開始 你怎麼愛我都愛 未來是如此明亮超乎想像。 |
LW133 開心菓_55x40cm_複合媒材_2022心中有一個地方 是地獄也是天堂 用我們的喜歡的方式玩耍 沒有規則的想像 就像一陣大雨全都落下。 | LW132 吉利菓_55x40cm_複合媒材_2022你是我的力量 我是你的夢想 你是我的甜蜜 我是你的希望 謎桃式的無敵幻想 瘋狂又堅強的想像,無敵意義 沐浴在這平靜的繁星海空中。 |
LW131 桃星菓_55x40cm_複合媒材_2022你是我的力量 我是你的夢想 你是我的甜蜜 我是你的希望 謎桃式的無敵幻想 瘋狂又堅強的想像,無敵意義 沐浴在這平靜的繁星海空中。 | LW061《砰!!!我的世界你的宇宙1|Bang!!!My World, Your Universe 1》110x80cm,複合媒材,2016 |
LW062《砰!!!我的世界你的宇宙2|Bang!!!My World, Your Universe 2》110x80cm,複合媒材,2016 | LW058《黃色關係|Yellow Relation》80x110cm,複合媒材,2015 |
LW057《人造星球3號|Artificial Planet No.3》80x110cm,複合媒材,2015 | LW056《好夢 | Sweet Dreams》40x55cm,複合媒材|Mixed Media,2015 |
LW055《人造星球2號|Artificial Planet 2》80x110cm, 複合媒材|Mixed Media, 2015 | LW054《數羊人 | The Sheep Counter》80x110cm,複合媒材|Mixed Media,2015 |
LW032《R先生的風和日麗》《Mr.R's beautiful days》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW027《分體小宇宙我們在這裡相遇(右)》《Segregation-We Meet Here in the Small Universe(right)》 110x80cm,複合媒材 | Mixed Media,2012 |
LW050《人造星球1號|Artificial Planet 1》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2015 | LW026《分體小宇宙我們在這裡相遇(左)》《Segregation-We Meet Here in the Small Universe(left)》 110x80cm,複合媒材 | Mixed Media,2012 |
LW025《走罷 | Let's Go》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2012 | LW017《分體說花大喇叭 | Segregation-Horn》42x55cm,複合媒材 | Mixed Media,2010 |
LW018《分體青蜂鳥》《Segregation-Green Hummingbird》 42x55cm,複合媒材 | Mixed Media,2010 | LW013《鱆魚樂園 | Segregation-Octopus》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2010 |
LW034《作夢童年 | Dreaming childhood》40x55cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW036《光景 | Scene》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 |
LW038《浪遊 | Navigation》40x55cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW40《爆炸性行為 | Explosiveness Behavior》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 |
LW041《彩紅馬 | Rainbow Horse》110x80cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW042《黑墨魚星球1》《Black Cuttlefish's Planet 1》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 |
LW043《黑墨魚星球2》《Black Cuttlefish's Planet 2》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW048《郊遊 | Field Trip》40x55cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 |
LW049《午茶派對 | Tea Time Party》80x110cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 | LW053《秘密島3 | Secret Island 3》110x80cm,複合媒材 | Mixed Media,2014 |
林 餘慶(ウェイ・シンユー)&魏 杏諭(ウェイ・シンユー)の自敘
私たちは林 餘慶&魏 杏諭です。1983年と1982年に台湾で生まれたアーティストデュオです。
学生時代から共同で創作を続けており、すでに16年以上経ちました。この世界はあまりにも落ち着かないので、私たちは少しの想像力が必要です。奇幻の植物、奇妙な生物、奇怪なアイデアがぶつかり合い、Wulalaという魂のキャラクターを生み出しました。それは小さな精霊であり、一つのイメージであり、虚構の枠を超えて現実に存在します。小さな黒人の導きによって、私たちの創造する想像の世界を自由に飛び回ります。その中に存在する奇想天外な夢とカラフルな幻想は、未知の生活に対する私たちの想像と現実生活の不安定な投影であり、未来の生命への期待と情熱でもあります。
作品に付随する謎めいた詩句は、無限に繁殖し、交錯する構図を内包しており、色調の変化を通じて観る者をより深い謎めいた世界へと誘います。淡雅な中間色、活力に満ちた強烈な色、または低彩度の白黒グレーを使い、さまざまな色調を分配し、複合メディアを多用することで、私たちの創造するエコシステムに調和しています。その結果、思考の軌跡を規律正しく記録し、自然な交互関係の中で探索を行い、「形は機能に従う」創作エコシステムと自然に呼応し、静かなノイズと共存し、バランスと調和を見つける願望を伝えます。
Art Central HK、Art Osaka、Art Taipei、ONE ART Taipei、KIAFなどの国際アートフェアに参加し、美術館、財団、国内外のプライベートコレクターに作品を収蔵されています。国立台湾美術館、寧夏銀川現代美術館、マカオのドクター・スタンリー・ホー財団、香港のリョン・クウファ財団、南京のYan Lugenアート財団など、コレクターは台湾、日本、中国、韓国、香港、マカオ、アメリカに広がっています。
もし選ぶことができるなら、あなたは終わりのある現実の世界を選びますか?それとも永遠に生きるユートピアを選びますか?
自述
我們是林餘慶&魏杏諭,1983&1982年生於台灣的藝術家雙人組團體。
自學生時期開始共同創作,至今已超過15年;這個世界太不冷靜,我們需要一些想像力。奇幻的植物,怪奇的生物,奇形古怪的想法相互碰撞,因而孕育出Wulala這個靈魂角色。它是小精靈,也是一種意象,真實跳脫了虛構的框架,藉由小黑人的引領,自由穿梭在我們創作的想像世界裡。存在其中的天馬行空與繽紛幻想,是包含我們對未知生活的想像與實際生活的不安定投射,同時也是我們對未來生命的期待和熱情。
搭配作品謎樣的文字詩詞,蘊藏著無限的繁衍增生、交纏循環的構圖,藉著色調的轉變,觀者將被帶進更深度謎幻的世界。無論是淡雅的中間色、充滿活力的強烈顏色、亦或黑白灰的低彩度用色,以多樣的色調分配,搭配運用多種複合媒材,調合在我們創造的生態系裡,因而可以規律平整地記錄思緒的足跡,在自然而然的交互關係下探索,創作「形隨機能」,思緒自然而然的與創作生態相互呼應,傳達對如何靜噪並存、找尋平衡和協調的嚮往。
曾參與Art Central HK, Art Osaka, Art Taipei, ONE ART Taipei、KIAF…等國際藝術博覽會展出,作品獲美術館、基金會及海內外私人邀展與收藏,如國立台灣美術館、寧夏銀川當代美術館、澳門何鴻燊博士基金會、香港梁潔華藝術基金會、南京嚴陸根藝術基金會等,藏家遍及台、日、中、韓、港澳及美國等地。
如果可以選擇,你會選擇有著終點的真實世界,還是永生不老的烏托邦?
Statement
We are Lin Yu-Ching and Wei Hsing-Yu, a duo of artists born in Taiwan in 1983 and 1982, respectively.
We started creating together during our student years, and it has been over 15 years since then. This world is often too chaotic, and we need more power of imagination. Fantastic plants, peculiar creatures, and bizarre ideas collide, giving rise to the main character Wulala. Wulala is an elf, an image. Reality transcending the boundaries of fabrication, guided by the little black figure, it freely roams through the imaginative worlds we create. The whimsical and vibrant fantasies that exist within are a blend of our imaginings of an unknown life, reflections of the instability of real life, and our hopes and passion for the future.
Paired with enigmatic poetic verses in our works, we conceal infinite growth and intertwining compositions. Through shifts in color tones, viewers are drawn into a deeper, more mysterious world. Whether it's the subtle middle tones, the vibrant and intense colors, or the low-saturation black and white and gray, our diverse use of color, combined with various mixed media, establishes an ecosystem in which we can systematically record the footprints of our thoughts. In a natural and interactive relationship, we explore the concept of "form follows function," where thoughts naturally resonate with the creative ecosystem, conveying our desire for coexistence, balance, and harmony in a world that's often noisy.
Our works have usually been exhibited at international art fairs, including Art Central HK, Art Osaka, Art Taipei, ONE ART Taipei, KIAF, and others. Our pieces have found their way into the collections of museums, foundations, and private collectors, both in Taiwan and abroad, such as the National Taiwan Museum of Fine Arts, Yinchuan Contemporary Art Museum in Ningxia, Dr. Stanley Ho Foundation in Macau, and the Liang Jiehua Art Foundation in Hong Kong, among others. Our collectors span Taiwan, Japan, China, Korea, Hong Kong, Macau, and the United States, to name a few.
If given the choice, would you opt for a real world with a definite end, or an immortal utopia?